Mediatraining

tegeltje kleinHoe komt je organisatie in het nieuws?

Publiciteit in kranten, tijdschriften, radio en tv is vaak een heel prettige (en goedkope) manier om veel aandacht te krijgen voor je bedrijf of organisatie. Soms is het juist heel vervelend als je in de belangstelling staat; niet omdat je een jubileum viert, je 1000e product hebt ontwikkeld of een prijs won, maar omdat er iets niet helemaal goed ging.

Hoe ga je om met de media?

Hoe ga je om met media, met journalisten? Hoe geef je een interview? Welke woorden passen echt bij je? Hoe blijf je oprecht zonder je te verliezen in emoties? En welke lichaamshouding wekt vertrouwen? Wat vertel je graag en wat liever niet? En als je iets liever niet vertelt, hoe omzeil je de vraag dan zo kunstig dat het niet klinkt als het gruwelijke ‘Geen commentaar’?

Voor, tijdens en na een interview

Door mijn jarenlange journalistieke ervaring en mijn activiteiten als ondernemer en bestuurslid van van alles en nog wat kan ik je in een training van 1 tot 3 avonden op een ontspannen manier leren omgaan met de media. Oprecht, duidelijk, vriendelijk en vastberaden.

  • Wat je kunt verwachten:
    -Een gezamenlijke analyse van je organisatie en de krachtige boodschap die je nu wilt brengen
    -Een op maat gemaakt Creatiepentagram dat tijdens interviews houvast geeft over de grenzen van wat je wilt vertellen
    -Een checklist met belangrijke aandachtspunten vooraf, tijdens en na het interview
    -Een pittig oefeninterview met een trainingsjournalist die het je lastig maakt (en zich af laat tikken als het tijd is om even te wisselen of een alternatieve reactie uit te proberen als je worstelt met een te pittige vraag)
  • Zo nodig juist tips voor het aanzwengelen van de nieuwsfabriek (persbericht etc.)
  • Een uitgebreide evaluatie van mediacontact en adviezen voor vervolgtrajecten.

Een mediatraining is belangrijk voor alle medewerkers die mogelijk in aanraking komen met de pers.
Mediabegeleiding kan een vervolg zijn als er sprake is van een langdurig onder vuur liggende organisatie.

 

Met een mediatraining ben je beter voorbereid op aandacht

 

Ja. Wij zijn toe aan een mediatraining.

Top